Thailändskt

Fixade en riktigt god middag idag (om jag får säga det själv) Jag vet tyvärr inte vad själva rätten heter... Jag sökte på panang curry och fick upp ett recept. Men väl i affären hittade jag ingen panang currypasta, så det fick bli en annan currypasta istället... Dessutom har jag modifierat receptet lite. Jaja, gott blev det i alla fall! :)

Ingredienser:
  • 1-2 tsk röd currypasta (beroende på hur starkt man vill ha det)
  • 1,5 msk socker
  • 400 g nötkött eller kyckling
  • 1/2 paprika
  • 1/2 burk vattenkastanjer
  • 1/2 burk kokosmjölk
  • 1,5 dl vatten
  • 5-10 färska basilika blad
  • 1/4 dl thai fisk sås

Värm en panna på medelvärme. Lägg i curryn och sockret och låt det flyta samman. Häll sedan i kycklingen/köttet och stek en stund. När köttet börjar bli klart lägg i paprikan och vattenkastanjerna. När det fått stekt ytterligare en stund häll i kokosmjölken, vattnet, fisksåsen och basilikan. Låt alltsammans småputtra i 15-20 minuter. Servera med ris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0