Klänningsliv

Här har ni livet till min Corpse Bride klänning. Om ni bara visste hur mycket jag har stönat, pustat, provsytt och sprättat innan jag fick till mönstret precis som jag ville ha det. Jag trodde att jag kunde ta ett färdigt från alla mina mönstertidningar som jag har, men icke. Ingen hade det där "v:et" i nederkanten som jag ville ha, så jag fick vackert ta ett grundmönster och rita om det. Helt otroligt att jag faktiskt fick till det så bra, med tanke på att jag verkligen inte har något kunskap om mönsterkonstruktion. Jättenöjd är jag i alla fall och speciellt nöjd är jag att den blev lite korsett-aktig, det ska ju vara så på Corpse Bride. Känns så skönt att överdelen är "färdig", för den är alltid värst att göra. I morgon tar jag tag i kjoldelen och allt annat. Det här kommer hinnas utan problem! Nu skall jag hoppa i säng, nattski!

 


Kommentarer
Postat av: AnnaSolros

Tok läckert :D Ska bli så kul att se hela alltet..

2009-10-30 @ 13:33:50
Postat av: Ceriadwen

Wow vad duktig du är! Och slöjan blev ju jättevacker, vad smart att köpa gamla plastblommor och färga dem själv.

2009-11-01 @ 14:10:59
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0