Corpse Bride till Halloween


Snart är det dags för Halloween och i år skall vi iväg på ett party som har obligatorisk utklädnad, vilket är superbra tycker jag. Så mycket roligare när alla måste klä ut sig, vad är annars meningen? Efter mycket om och men har jag äntligen bestämt mig för vem jag skall klä ut mig till. Corpse Bride såklart! Förstår verkligen inte hur jag inte kunde komma å tänka på det tidigare, jag som avgudar Tim Burton har ju massor av underbara karaktärer att välja mellan. Bestämde mig dock för Emily eftersom Corpse Bride är enligt min uppfattning Tim Burtons bästa film (älskar de flesta av hans filmer, men Corpse Bride har en speciell plats i mitt hjärta), dessutom är hennes kostym to die for. Den kommer antagligen att vara en riktig utmaning att göra, men jag ska nog klura ut något... Klänning, slöja, brudbukett, skor och peruk måste fixas fram, och jag tänkte faktiskt försöka göra det mesta själv, även peruken! Tror det kommer bli superkul! Kommer självklart hålla er uppdaterade om hur projektet fortlöper :-)

Kommentarer
Postat av: Ceriadwen

Oj! Ni har ju nästan samma mun ser jag nu, coolt! :) Ska bli kul att se hur projektet framskrider.

2009-10-18 @ 23:28:05
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Isabel: Haha tycker du? Ja, kanske de är lite smålika! Skall bli riktigt kul att göra den, om jag kommer på HUR bara... hehe :-)

2009-10-19 @ 00:26:19
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0