Hemtenta

 
Här sitter jag i mörkret och försöker knåpa ihop de sista delarna av hemtentan. Kursen vi går just nu heter "Socialt arbete i Sverige" och är en förberedande kurs inför andra praktiken. Jag är i princip klar med tentan, ska bara finslipa vissa delar och skriva till några rader. Det har varit en väldigt personlig tenta i och med att större delen av texten består av egna reflektioner, med mycket stöd från kurslitteraturen givetvis. Det gör att man kan ta ut svängarna lite mer, och vara lite kreativ. Just på grund av detta tycker jag att den har varit riktigt rolig att skriva. Den ska inte vara inlämnad förrän kl 16 i morgon, men mitt mål är ändå att bli klar om några timmar... Kommer att ha nog att stå med i morgon ändå :) Kursen i sig har varit väldigt slapp. Förutom hemtentan ovan har vi även redovisat ett grupparbete inför klassen som vi blev klara med på två dagar... Så man kan gott säga att det har varit en väldigt bra kurs att ha över jul och nyår.
 
I skrivandets stund har vi inte hört någonting om hur det gick med C-uppsatsen, trots att många av klasskamraterna redan har fått betyg. Blir sjukt nervös varje gång av att logga in på Studentportalen och kika om betyget har dykt upp i Ladok. Vill verkligen bara bli godkänd, skiter fullständigt i betyg så länge vi slipper Fx (komplettering krävs).
 
Nä, bäst att skriva klart det här nu, så att jag kan gå och lämna in den idag.

Kommentarer
Postat av: Fjun

Ni får inte betyg i ladok förrän ni själva registrerat den i DIVA, vilket ni gör när den fått godkänt. Så kolla mailen istället!

Svar: Men det är ju konstigt. Narre hade sett sitt betyg i Ladok! (sa han iaf...) Kram!
isilya.blogg.se

2013-01-15 @ 14:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0