Guild Wars 2

Ett MMORPG som jag har väntat på ganska länge nu, släpptes för ca en vecka sedan, nämligen GUILD WARS 2. Jag har nu spelat rätt så aktivt (då jag kunnat) de senaste dagarna, och kan säga att jag är mer än nöjd. Självklart krävs det mer spelande för att se om GW2 lever upp till alla förväntingar, men än så länge ser det mycket lovande ut! Något är annorlunda jämfört med alla andra MMO:s, och det vet jag att jag inte är ensam om att tycka. 
 
Tyvärr så kommer jag inte att kunna spela så mycket då skolan har dragit igång (snyft!) , men ska ändå försöka spela så kontinuerligt jag kan.
 
Nedan kan ni se bilder på mina två huvudkaraktärer, och en presentation av deras personliga story =)
 
I'm Wulfiel.

Though trouble may follow me, I overcome it with ferocity.
Snow Leopard, my spirit guide, teaches that there's a time to be
serious and a time to laugh.

I work hard to maintain my psyical strength and prowess. And
yet, I know failure. I challanged my lifelong rival to fight at a
moot, and in my overconfidence lost. I look forward to the
day when I can even the score.

I'm an elementalist, and I study all the elements. I wear a gem
that symbolixes my love of fire.

This is my story.
 
I'm Wulfella.
 
Though trouble may follow me, I overcome it with dignity. I'm a
member in good standning of the College of Statics.

My first invention was a transatmosperic converter, and one
day, my adoring fans will say that I have surpassed even my first
advisor, Master Blipp.

A necromancer's closest companion is death. In acknowledgement
of this, I mark my face with the symbol of a ghostly wraith.

This is my story.

Kommentarer
Postat av: Fjunis

Jag har själv kollat en hel del på GW2, mycket för att GW är populärt men också pga hypen. Jag tar dock MMORPG-hypar med en stor skopa salt, då nästan alla MMORPGs hypas till skyarna. Jag tycker också att det finns en vilja att hypa det nya och snacka skit om det gamla och "populära", då menar jag främst att människor som slutar med WoW helt plötsligt kallar det ett skitspel när de gillat det i flera år tidigare, och nu har hittat en ny kärlek. Jag tycker ibland det känns lite vinklat, eftersom jag tycker WoW hela tiden utvecklas, oftast till det bättre. Men jag tror det kan vara så att människor delvis vill "rationalisera" sig fram till att deras nya val av MMORPG är ett bra val: "WoW sög ju, detta spel är coolt!". Jag har själv erfarit det: När jag testade TERA i två månader sade jag flera gånger i veckan: "Shit vad mycket bättre detta är än WoW!". När jag sedan återvände till WoW i sommar (och nyligen slutade) sade jag "Fan... WoW är ju egentligen bäst.". Så jag lider av samma sak, jag trashtalkade bara inte WoW när jag var otrogen. Jag tror det beror på att man ser det som är annorlunda och bättre, men glömmer det som var bättre i det gamla spelet.

Angående GW2 så är jag bland annat intresserad av det för att det finns en necromancer, och att det är utan månadskostnad, så man kan offspela. Jag gillar Necromancers (bland annat i Diablo 2) och tycker det är synd att det saknas i WoW, det närmaste är Warlock, vilket inte riktigt är samma sak (WoW har dock Paladins, vilket för mig också är en viktig och cool class). Och necromancers i GW2 verkar ha coola och unika spells och cool spelmekanik. Det sket sig dock temporärt när jag kollade på en necromancer gameplay-video... Nu kanske jag låter negativ och som att jag ser väldigt enkelt på spelet/klassen, men i videon kändes det bara som att man sprang runt och spammade spells och hoppade runt och försökte överleva, precis som i WoW. Det är det jag är lite less på. Nu låter det som att jag inte spela ngt MMORPGS alls eftersom den beskrivningen passar in på många spel, men jag kan inte förklara vad jag inte gillar med det bättre... Du får kanske visa mig och försöka övertala mig :)

Svar: Jag ska övertyga dig, men det kommer jag att göra IRL, det blir för långt här ;-) Är dock imponerad att du lyckades få ihop så mycket :-)
isilya.blogg.se

2012-09-10 @ 20:53:17
URL: http://fjunifred.blogg.se
Postat av: Fjunis

Jag tänkte det :) Tack!

2012-09-10 @ 22:10:33
URL: http://fjunifred.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0