Studier, studier, studier!

 


God morgon!

Allt väl med er? Själv så sitter jag och njuter av en kopp kaffe och förbereder mig mentalt för att plugga lite. Jag ska inte plugga så mycket idag, jag var hyffsat effektiv igår. Gillar dock att sprida ut det istället för att ta allt på en och samma dag. Läser just nu enbart i "Nya Sociallagarna". Den innehåller bl.a Socialtjänstlagen (SoL), Lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU), Lagen om vård av missbrukare i vissa fall (LVM), m.fl. Viktiga lagar att hålla koll på för oss socionomer :)

Annars sitter jag och är lite deppig över att helgen snart är till ända. Helgerna tycks bara flyga förbi utan att man egentligen gör någonting... Ser verkligen inte fram emot veckan som kommer. På fredag har vi tenta, och det blir hårdplugg hela veckan med min studiegrupp. Det är skönt att juridiken snart är över, men jag ser tyvärr inte fram emot nästa kurs som kommer. Juridiken har verkligen varit en fantastisk kurs, jättebra lärare och bra upplägg.

Har fortfarande inte fått reda på resultatet från förra tentan (Sociologikursen), och det kommer nog tyvärr att dröja ett tag till.

Vi hörs något senare... Ska posta fortsättningen på "Sju dagar om mig" lite senare idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0