Rift


 

Har underhållit mig själv i någon timme nu genom att spela ett nytt MMORPG som heter Rift. Rift utspelar sig i fantasyvärlden Telara, som är fokuspunkten för olika plan (världar). Genom dödsguden Regulos handlingar har nu dessa världar invaderat Telara, vilket lett till att revor (rifts) har öppnats. Det finns två olika sidor som gör motstånd mot Regulos; The Guardians och The Defiant. Spelaren har rollen som "Ascended": återupplivade soldater vars uppdrag är att förinta Regulos styrkor och befria Telara från Regulos hot. Det finns även en konflikt mellan Guardians och Defiant (precis som i nästan alla mmos :-P) vilket även det utgör en källa till spänning. (text från engelska wikipedia)

Av det lilla jag spelat hittills av Rift tycker jag att det verkar riktigt kul. Spelet är väldigt snyggt och utspelar sig i en spännande värld. Att man dessutom kan utforma sin klass lite som man vill är ett stort plus! Vi får se om jag får tid och lust och skaffa mitt eget konto (spelade på Matrims idag) :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0