Om tv-tittande

Aaah, söndag. Slappdagen nummer ett. Klev inte upp förrän elva idag, men det kan ju ha sina orsaker eftersom jag inte somnade förrän vid tre i natt. Var på filmkväll hemma hos Maria och Fredrik igår. Vi hann se två filmer, sedan spelade vi ett urgammalt Geni där frågorna var allt annat än i det enklaste laget. Visste ni t.e.x om att kokosnötens kärna heter kopra? Nä, inte jag heller. Det var i alla fall enligt min mening en mycket trevlig kväll! 

Idag var mina planer att bara ligga och slappa framför teven, men jag upptäckte att inte ens min favoritkanal TV8 hade något spännande att erbjuda idag. Jag trodde inte att jag var så picky när det gäller tv-program, jag brukar kunna se det mesta... Men jag är nog mer picky än vad man tror. Jag har väldigt svårt att se program som inte har något vettigt budskap eller kunskap att förmedla. Därav skulle jag aldrig kunna sätta mig ner och se på ett program som ex. Big Brother. Jag skulle bara bli korkad och frustrerad efter en tids tittande på det, och till slut börja slå mig själv i huvudet med något väldigt hårt. Absolut inget ont mot er som ser det. Vi tycker alla olika, som tur är! För min del fungerar sånna program dock inte.

Istället tror jag att jag tar fram min lera och mina kursböcker. Varva studier med att göra smycken, låter som en god plan. Innan det ska jag koka mig en välförtjänt stark kopp kaffe.

Vi hörs litet senare idag, ha en bra söndag allesammans :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra blogg du har emma, vad fin du är också :)

2011-03-07 @ 15:35:14
Postat av: Anonym

bra blogg du har emma, fin du är också:)

2011-03-07 @ 15:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0