Dag 5 - Min familj

Att definiera sin familj är kanske egentligen inte det allra lättaste. Vad är egentligen en familj? Är det jag och min pojkvän Matrim som är familjen, eller är det mina föräldrar och mina syskon som är min familj?

Här kommer i alla fall min definition:

Först och främst är det ju givetvis jag och Matrim, och våra två katter Zelda och Raija. Jag och Matrim har varit tillsammans i lite över 4 år nu, och vi har bott tillsammans enda sedan dess. Zelda kom in familjen samma år som vi blev tillsammans, och Raija fyller 2 år nu till sommaren.


Sedan har vi "kärnfamiljen", jag, mina föräldrar och mina syskon. Mina föräldrar fyller båda 63 år i år, och de har varit gifta i snart 39 år (rubinbröllop nästa år!). Jag har fyra syskon, en syster och tre bröder. Min syster är äldst med sina 40 år, sedan har vi mina bröder som är 37, 35 och 30. Jag är med andra ord ett riktigt "sladdbarn"! Sedan skulle jag även vilja räkna in mina sex syskonbarn i familjen. Min syster har fyra barn (tre söner och en dotter) och min äldsta bror har två döttrar. Allt som allt blir vi ganska många! Men det är härligt att ha många syskon och syskonbarn.

Ja, det var min familj det :)

Det här inlägget ingår i "Sju dagar om mig".


Kommentarer
Postat av: marléne

Ja jag ska ta och börja kolla på det :)

2011-03-20 @ 22:02:28
URL: http://marleneperssson.blogg.se/
Postat av: celine m

söta katter:)

2011-03-21 @ 17:07:08
Postat av: Emma

Marléne: Do it! :)

Celine: Tack! :)

2011-03-21 @ 18:12:29
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0