Here I am

Ack och ve, nu var det allt för länge sen jag skrev! Nu när sommaren har gjort sitt intågande och jag är ledig fram till den 29 augusti ska jag försöka bättra mig lite... Känns otroligt skönt med "sommarlov" i alla fall, får se vad den här sommaren har att bjuda på :)

Vilket kanonväder det har varit den senaste veckan. Har försökt njuta så mycket möjligt av värmen de senaste dagarna. Har t.o.m fått lite färg på kroppen, även om det är lite. Det är dock nästan som om solen vill jävlas med mig. Så fort jag går ut och tänker sola så har den en tendens att gå i moln, även om det kan ha varit molnfritt i flera timmar innan! Idag har det dock både åskat och regnat, och prognoserna säger att det ska bli kallare nästa vecka. Tråkigt, men det kan nog behövas.

Ni kanske kommer ihåg hur mycket jag hatade och slet med hemtentan i kursen Socialt arbete och organisationer? Jag fick faktiskt C i betyg, och det är jag mycket nöjd med. Nu väntar jag bara på besked från Psykologikursen, sen är alla betyg från första året komplett. Tänk att jag redan gått ett år, det känns lite sjukt hur fort tiden har gått.

Sitter hemma hos mina föräldrar just nu, men åker tillbaka till Östersund ikväll. Har firat systersonen som gick ut 9:an i fredags. Det var riktigt mysigt att sitta där i kyrkan och se ungdomarna tåga ut med stolthet i blicken efter att ha kämpas sig igenom 9 år av grundskola. Det påminde mig om när jag själv gick ut, svårt att förstå att det är 8 år sedan. Prästen gjorde i år även en riktigt stilig entré när han skulle hålla sig i sitt betraktelsetal. Bandet framme vid altaret börjar spela en hårdrockslåt (om jag inte har helt fel så var det AC/DC's "Thunderstruck") och prästen kommer inkörandes med sin motorcykel. Haha, vilket jubel han fick från folket. Sånt som bara händer här hemma i Hammarn! :)

Jag skulle även vilja skriva några rader om en vän till mig och mamma som lämnade detta jordeliv igår... Sorgen är stor, men jag kommer att minnas dig med glädje. Jag är glad att jag hann lära känna dig, och framför allt att vi hann träffas. Resan som jag och mamma gjorde ner till Skåne är ett av de finaste minnena jag har. Vila i frid, snällaste Janne.

Kommentarer
Postat av: Fjun

Organisationstentan är intressant, för jag tycker det är bland det roligaste jag gjort i socionomkursen hittills för att jag förstod det och det var intressant, men många andra verkade ogilla det... Det är förståeligt, den var omfattande, lång och luddig! :P



Tråkigt att en vän dött... Har själv aldrig varit med om något liknande.

2011-06-12 @ 21:10:34
URL: http://fjunifred.blogg.se/
Postat av: Emma

Fjun: Tack för din omtanke min vän <3

2011-06-13 @ 20:10:13
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0