15 juni 2011

Mmm, kaffe. Det absolut bästa på hela morgonen. Iofs är det egentligen inte morgon längre, men eftersom jag klev upp så sent (duktiga jag som vänt på dygnet redan!) så räknas det som morgon för mig. Otroligt gott kaffe gjorde jag idag också, om jag själv får säga det.

De ringde om praktiken alldeles nyss... Om ni inte alla vet det så skall jag göra min första praktikperiod nu till hösten. I Sundsvall kommer jag att hamna, men verksamhet eller handledare är inte riktigt bestämt än. Han hade bara tre platser kvar att erbjuda mig varav två var socialbidrag och den andra hette "Ungdomsstöd". Jag valde ungdomsstöd eftersom jag förmodligen vill jobba med barn och ungdomar när jag är klar. Men det är inte säkert att jag får den, jag hoppas dock det! Tycker det är så sjukt dåligt att Mittuniversitet här i Östersund inte kan erbjuda praktikplatser till alla här i Jämtland. Eftersom vi har två praktikperioder så går platserna först till dem som gör sin andra praktik, vilket resulterar till att det är i princip omöjligt för första praktikare att få plats i Jämtland. Är inte alls så pepp på att bo i Sundsvall i 3 månader, bara träffa Matrim och katterna på helgerna (om ens det). Så är det ju hela grejen med att hitta boende också, hå hå ja ja...

Igår sa vi hej då till min vän Jonas som åkte tillbaka till Göteborg. Kändes tråkigt, men jag hoppas att jag och Matrim kan åka och hälsa på honom något i sommar. Om pengarna räcker, vi ska ju ner till Sala i juli också.

Åker till min mor och far igen ikväll... Det var egentligen inte planerat alls, men min mamma ringde igår och berättade att det skulle vara kams på hennes jobb på torsdag, så jag kunde helt enkelt inte motstå. Det är inte ofta man får kams, kanske 1-2 gånger per år så man måste ju ta tillvara på tillfällena!

Nej hörni, jag ska alldeles strax ta tag i lite städning. Wihooo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0