Tenta; Sociologiska Perspektiv

Kom bara för en stund hem sedan från det avslutande momentet i den här förbannade (ursäkta) kursen; nämligen salstentan. Jag kom ihåg allting jag skulle skriva och fick ner det någorlunda bra på papperet. Men den stora frågan är ju om jag verkligen tolkat uppgiften rätt. Alla fick tentan utlämnad 24 timmar innan vi skulle skriva den. I den redovisades fyra ämnen varav man skulle välja ett att skriva om. Utifrån sociologiska teorier och begrepp skulle man sedan diskutera och analysera problemområdet samtdigt som texten skulle ha en tydlig struktur. I vissa av uppgifterna fanns specifika frågor som man skulle utgå ifrån om just det området. Allting skulle begränsas till 2 handskriva A4 sidor (vilket inte alls blir så mycket) . Under dessa 24 timmar har du alltså tid på dig att förbereda arbetet och kanske skriva en "mall" som du sedan tränar på och skriver nästkommande dag. Inga hjälpmedel överhuvudtaget är tillåtet att ta med på tentamenstillfället. Kändes som att jag skrev ner alla regler där ;-P

Jag valde i alla fall uppgiften som hette "Våld och hot i familjen", för den kändes mest intressant och enkel att skriva om. Men det var inte alls så enkelt som man hade trott...  Inte förrän vid halv tre inatt kände jag mig någorlunda säker och kunde gå och lägga mig, vilket innebar att jag bara fick ca tre timmars sömn. Men men! Är supertrött just nu så ska gå och lägga mig och sova några timmar alldeles strax, så man är piggare tills ikväll. Min käraste Sara fyllde ju år i onsdags så ikväll blir det kalas för henne. Blir nog mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0