Engsö slott

Jag satt alldeles nyss och kikade på ett gammalt avsnitt av Slottsliv, som visas på kanal 8. Då visade det sig att programledaren besökte Engsö slott, och jag var ju faktiskt där sommaren 2009. Det var lite småkul, enligt min mening. För er som inte visste om det så är jag helt besatt av slott (en stor anledning till att jag vill besöka Skottland). Hittills har jag besökt fem slott, dock alla i Sverige. Engsö slott är helt klart en favorit hittills, inte bara för att det är otroligt fint och imponerande men också för att det är hemsökt (sägs det i alla fall) :-) Tyvärr såg vi inga spöken när vi var där.

















 

Klicka här för att själv spana in avsnittet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0