Vetenskapsteori

Suck, pust och stön var mina första tankar när jag tog upp boken Vetenskapsteori för nybörjare. (Thurén, 2007) Missförstå mig inte nu, jag tycker att vetenskap givetvis kan vara väldigt intressant samtidigt som den väcker kluriga frågeställningar. Men bokens titel gav i varje fall mig ingen som helst läsarlust, så fort teori blandas in i ett ord är det som att det tar udden av allt intressant. Dessutom är boken snorgrön och ser allmänt tråkig och stel ut. Men tji så fel jag fick! Redan från första sidan blev jag som fångad, författaren har verkligen lyckats fånga det enkla (ja den heter ju trots allt vetenskapsteori för nybörjare) Att han dessutom inför en hel del humor i sin text gör ju den desto mer läsvärd.

Innan jag fortsätter med mina studier ska jag och älsklingen ta en lång promenad. Har en kärlek till att promenera på kvällarna. Börjar dessutom inte förrän 10.15 imorgon så jag kan åtminstone vara uppe några timmar till, nattuggla som jag är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0