Första tentan godkänd

Tentan gick bra! :-) Fick 6,6 av 8,0 och man skulle ha 5,0 för att klara den! Sååå skönt! Nu kan man "slappna av" något innan hemtentan som vi får först den 22 oktober. Börjar dock redan bli lite nervös inför den - dumt, jag vet - men sådan är jag. Oroar mig alltid i förväg... :/ Men det går säkert bra det med. Bara man ligger i och pluggar ordentligt. 

Just nu arbetar vi på våran andra seminarieuppgift. Vi är ju tre klasser; två "klassiska" (det jag går) och en Interkulturell och Internationell. Varje klass är indelad i sex mindre grupper, vilka är de grupper som man arbetar med seminarieuppgifterna med. Den första seminarieuppgiften som vi fick gick ut på att skriva ett vetenskapligt dokument om olika perspektiv, våran grupp fick det psykodynamiska perspektivet. Så nu kan jag allt om Freud ;-p Uppgiften som vi fick den här veckan går ut på att göra en analys av boken "Otryggare kan ingen vara". Kommer att bli väldigt intressant! Man får ingen bedömning/betyg på seminarieuppgifterna, men de är viktiga obligatoriska moment. Jag tycker i alla fall att det är väldigt kul att jobba i grupp, man lär sig så mycket och kan utvecklas tillsammans. 

Nu ska jag läsa lite i "Mellan makt och hjälp" som handlar om hur man får ett professionellt förhållningssätt till sina klienter. Makt är ju en given faktor när man arbetar som socialarbetare, men det gäller att inte missbruka den makten! 

Kommentarer
Postat av: Lino

Grattis emms :)

2010-09-29 @ 11:53:43
Postat av: Emma

Tack gums! :-) Känns så himla bra!

2010-09-29 @ 21:33:39
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0