Psykodynamiskt + zombies

Har inte varit så produktiv idag som jag borde ha varit. Borde ha pluggat lite mer än vad jag har gjort, men det återstår ju fortfarande några timmar innan det är dags för sängen. Dessutom känns det så fel att göra något annat än ta det lugnt och allmänt njuta av livet på en lördag. Åtminstone är jag i alla fall så gott som klar med min del i våran gruppuppgift om det psykodynamiska perspektivet. Känns riktigt skönt. Våran första gruppuppgift känns lite läskig, men tror jag gräver ner mig allt för djupt i det hela. Syftet med hela uppgiften är egentligen att vi ska lära oss hur man skriver ett vetenskapligt dokument, men jag är ju som jag är. Även om det bara är en övningsuppgift vill jag ändock att det ska bli bra. Är det plugghästigt (haha, vilket ord!) av mig?  

Jag och Matrim plöjde igenom George A Romeros zombietrilogi (ja förutom den första då, som vi har sett innan). Den andra filmen var underhållande, tyvärr så höll den tredje inte riktigt måttet. Det var en otroligt ogenomtänkt film med tacky manus och oengagerade skådespelarinsatser. Den hade dock sina små humoristiska inslag, och tur var väl det. Men zombies är ju ändå alltid zombies, och hur ens värdelös en film är så blir det alltid intressant med lite levande döda! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0