Lite dittan och dattan

Yay! Varmebölja idag igen, hela 10 minus grader. Inte illa!

Så vad har den här damen sysslat med idag då måntro? På förmiddag var jag på min första gruppträff på Arbetslivresurs som jag går via Arbetsförmedlingen... Kändes givande? Tja, det kändes inte helt meningslöst i varje fall. Skall jag vara helt ärlig så kände jag mig ganska positiv! I och för sig är jag nästan alltid positiv. Givetvis skall man inte ta ut segern i förskott, men det skadar aldrig att gå in med ett glatt humör, oavsett vad man företar sig. Det är lite av min livsfilosofi.

Senare vid lunch mötte jag upp min gosiga Edit för lite välbehövligt tjejsnack. Är otroligt glad för Edits skull just nu, du förtjänar verkligen all lycka i världen min vän! :-)

Efter det lyckades jag pallra mig iväg både till Busstorget (där jag fick tillbaka hela 11 kronor på mitt busskort pga att en resa blev fel för någon vecka sedan) och Biblioteket. På Bibblan var det ungefär som vanligt, de hade inga av de böcker jag ville läsa just nu. Kanske man skulle ta och bli en duktig flicka och faktiskt reservera en bok eller två? Anledningen till att jag inte gjort det innan är för att Östersunds bibliotek tar ut en avgift på 5 kr för varje bok man reserverar, och det stör mig. Varför vet jag inte, för det är egentligen ingen stor avgift... Förutsatt att man inte vill reservera typ hundra böcker då. Men ja, det stör mig fortfarande! Ops, tror jag gick ifrån lite av min så kallade livsfilosofi där. POSITIVT TÄNKANDE VAR DET!

Som avslut på min dag på stan satt jag på Donken med en kopp (gratis!) kaffe och väntade på att min hårt arbetande pojkvän skulle sluta.

En helt okej dag i min mening.

Nu skall jag försöka slita mig från dumburken och pallra mig iväg till affärn och köpa lite nödvändigheter innan de stänger... Något gott pålägg till en kvällsmacka kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0