17 januari, min dag!


Lördagen den 17 januari klockan 01:39 hade precis den här tokfian lämnat sin mammas trygga mage och för första gången fått beskåda den skrämmande världen utanför. Visst är det ändå ofattbart att tänka sig själv som en liten, blodig, skrikande unge blott några minuter gammal?

Den här dagen har helt klart gått i lugnhetens tecken (om man ens kan säga så?). Jag sov väldigt länge bara för att idag visste jag att man får det. Helt utan att känna några som helst skuldkänslor. Till middag tvingade jag iväg min pojkvän för att införskaffa nödvändigheter till en smörgåstårta. I min mening är det ingen födelsedag utan en smaskig smörgåstårta. I och för sig är tårta överhuvudtaget ett krav på en födelsedag. Efter tårtan försökte jag tappert trycka i mig lite Ben & Jerrys, men det krävdes inte många tuggor förrän min stackars mage sa stopp. Sedan satt vi och bara slöade framför teven där jag njöt av en fantastisk massage från min älskling. Helt okej dag om du frågar mig!

Igårkväll såg jag ut som ovan, då jag, min älskade pojkvän och min allra bästa vän Jonas gjorde krogarna i Östersund en smula osäkrare. Vi landade först på Goa där vi njöt av drinkar, liveband och varandras sällskap. Vid övergången till min födelsedag fortsatte vi vidare till O'learys där vi observerade människor och tog en liten svängom på dansgolvet. En trevlig kväll. Ett extra stort tack till min underbara Jonas som var generös och bjöd på alla drinkar. Kärlek till dig min vän! Och nej, inte bara för att du bjöd på drinkar utan för att du är underbar. Men det förstod du nog, hoppas jag! :-)

Nu tänker jag nog mysa ner mig i sängen med Stone of Tears (läser serien åter igen, kan inte hjälpa det, de är ju så otroligt bra!) och kanske en kopp thé! God natt!

Kommentarer
Postat av: yosh

Grattis Grattis igen gums! Än är tid kvar till detta ;) Ville även flika in vilka otroligt fina bilder jag tycker du lagt upp på dig själv! Verkligen ursnygga!! =D Sköt om dig! Kramar!

2010-01-17 @ 23:32:01
URL: http://www.nogg.se/yoshilajnen
Postat av: Ceriadwen

Vad härligt! Jag njuter med dig när jag läser. :)

2010-01-18 @ 08:34:16
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Yosh: Åh tack gumman! Du är för go du! :-) Stor kram!

Isabel: Ja det var helt klart ett bra sätt att fira en födelsedag :-D

2010-01-18 @ 12:15:51
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0