Ful, full och ocharmig

Haj!
Mår ni bra allesammans? Jag mår faktiskt alldeles utmärkt. Idag tänkte jag faktiskt bara ta det lugnt, eftersom det blev en lite halvvild kväll igår (närmare beskrivning nedan). Lägga mig i soffan och mysa med Marian Keyes "Vattenmelonen", kanske beställa pizza när älsklingen kommit hem, och självklart lite nördande framför datorn. Lite städning skall också hinnas med, men mer än så ids jag inte riktigt göra idag.

Vad jag trodde skulle bli en helt vanlig lugn hemmakväll igår slutade istället på G3/Plaza (vad man nu väljer att kalla det) tillsammans med min underbara Sandra. Där var det som vanligt packat med många fulla och odrägliga människor och svetten lackade på dansgolvet. Trots en hel del sluskmän som gjorde "tappra" försök att ragga upp oss så hade jag ändock en väldigt trevlig kväll. Jag skrattar inombords åt männens envishet och deras egen självsäkerhet. Jag menar, vad tror de, egentligen? Att jag som är en ganska fin tjej i 20 års åldern skall falla för "ful, full och ocharmig gubbe 35+", speciellt när man är lycklig sambo? En kille insisterade på att få sjunga för oss, och de slutade med att han stod och brölade "Bed of Roses"... Han var ju i och för sig inte helt värdelös, men det är inget jag skulle hänga i julgranen direkt. Undra hur många gånger han har försökt köra det tricket? Och om han verkligen tror att det skall fungera, full som ett ägg och enerverande klängig? Som tur är så lämnar de flesta en ifred när man säger att man faktiskt har pojkvän och är utomordentligt lycklig. Men det är många människor som inte riktigt verkar kunna pränta in i sina små hjärnor att alla går inte på krogen för att hitta ett ragg för natten. Många går faktiskt på krogen enbart för att dansa med sina vänner, träffa nya människor för att utvidga sitt kontaktnät eller bara för att man vill komma ut från hemmets trygga vrå en stund. Jag önskar ändå att jag hade en glänsande ring på mitt vänstra ringfinger, som man stolt kunde vifta med framför deras dimmiga ansikten. Kanske man skulle bli lite mer lämnad ifred... HINT ÄLSKLING! *vink vink* Eller kanske jag bara lurar mig själv. Skulle det verkligen stoppa dem? Vad vet man... Hur som haver träffade vi ändock en del trevliga människor som det faktiskt gick att föra vettiga samtal med. En hel del dansande blev det också, så jag har lite lagomt skön träningsverk i låren idag. Överlag alltså en bra kväll.

Nu skall jag krypa ner i soffan framför teven och bara njuta av tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Ceriadwen

Hehe! Tack för rapporteringen från samhällets skuggsida, det var kul läsning! ;)

2010-02-08 @ 08:24:36
URL: http://ceriadwen.blogg.se/
Postat av: Emma

Isabel: Kul att du tyckte om det, det var lite min mening! :-)

2010-02-08 @ 16:48:57
URL: http://isilya.blogg.se/
Postat av: johan

Tror många raggar oseriöst där ute i etern och sjöng inte för att få ligga men för att roa din kväll vilket jag tror han lyckades med :)



dock finns det endel grisar där ute fick höra denna raggningsreplik av en full tjej då jag var bartender "jag har ingen kräkreflex" sedan körde hon upp en penna ner i halsen och log. Vidriga människor asså...



Stört snyggt kök ni har, gudomligt vackert faktist!!



Prinssesan och grodan är bra trotts neger steriotyperna så är den fantastiskt bra

2010-02-15 @ 01:42:30
URL: http://latzius.blogspot.com
Postat av: Emma

Johan: Haha ja, kanske han tänkte så. Men när han började skryta om att han minsann inte var någon våldtäktsman och ALDRIG våldtagit någon i hela sitt liv, och påpekade att han bara bodde ett par hundra meter bort började varningssignalerna klämta :-P Konstigt att man anmärker på en sådan sak, speciellt när man inte ens har pratat om ämnet ifråga...



Men usch! Jag förstår inte riktigt hur människor tänker. Det visar ju bara att det finns minst lika många tjejer som beter sig som svin på krogen.



Tack, vi älskar också köket! Jag hoppas du hinner komma och hälsa på innan vi flyttar!



Har faktiskt sett Prinsessan och Grodan, och jag tyckte väldigt mycket om den! :-)

2010-02-17 @ 12:49:15
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0