Livet just nu!

Ännu ett inlägg som börjar med att jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen... Hoppsan. Som vanligt tänkte jag skriva att jag skall försöka bättra mig, men jag har insett att det kan jag faktiskt inte lova. Jag skriver när jag har lust, och det kan variera från dag till dag. Eller vecka till vecka skulle jag nog snarare säga. Jag hoppas i alla fall att ni mår bra, för det gör jag!

Så vad har hänt den senaste tiden då? I helgen var jag hem till min kära mor och far, och det var fantastiskt skönt. Att bli omhändertagen, få riktig hemlagad mat (inte för att jag inte kan laga mat, men ni förstår vad jag menar) och bara ta det lugnt. Vi åkte även till Birsta i söndags där jag införskaffade en byrå. Skall bli så skönt att äntligen slippa ha kläderna ihopknölade i resväskor. Jag köpte även en klädställning, där man kan hänga upp sina kläder som man inte vill ha i en byrålåda (typ klänningar, blusar osv). Det kommer bli kanonsnyggt tror jag!

Jag har dessutom glada nyheter ang jobbfronten. På måndag börjar jag en praktik på ett resebolag, det känns faktiskt jättespännande. Från början var jag lite tveksam (varför vet jag inte) men nu känns det bara kul. Om praktiken går bra så finns det chans till arbete efter den, så håll tummarna! Känns ju ändå kul att av alla tjejer som var intresserad av praktiken så valde de just mig. Chefen tyckte att jag verkade vara en sådan gullig och trevlig tjej, och det är ju alltid kul att höra. Jag gör så gott jag kan för att sprida lite positiv energi! Om jag kan göra andra människor glada, då blir jag också glad.

En hel del läsning blir det också nuförtiden. För närvarande är jag inne i en Marian Keyes period. Jag kan helt enkelt inte släppa hennes böcker. Jag älskar hennes sätt att skriva och hennes varma humor. Hennes kritiska sätt att se på samhället och människorna. Riktiga feelgood romaner som är väldigt lättlästa. Om du ännu inte läst henne tycker jag att du skall ge henne en chans. Det är absolut inget fel med chiclit!

Nu skall jag käka lite lunch och sedan städa lägenheten. Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Eruuka

Har du läst "Är det någon där?" Den är nog fasen min favorit tror jag!

2010-02-18 @ 20:07:01
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Emma

Erika: Nope, inte än. Skall nog ge mig i kast med den efter jag läst klart "Änglar" och "Å andra sidan." :-)

2010-02-18 @ 21:55:45
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0