Förkyld

Ja, ni hörde rätt i förra inlägget. Jag har gått och dragit på mig en dunderförkylning. Känns som min vanliga otur. Precis när jag verkligen, verkligen INTE vill bli sjuk, ja vad händer då? Kände att jag hade ont i halsen i måndagskväll, men tänkte egentligen inte så mycket på det. Trodde att det skulle gå över tills nästa dag, men jag borde ha förstått. Vaknade på tisdagsmorgonen och kände mig helt mör och slut i kroppen. Jag blev anfådd av att fixa frukost och sminka mig! Varningsklockorna klämtade, men tror ni att jag brydde mig? Icke! Jag tryckte i mig en ipren och försökte hålla humöret uppe när jag åkte till praktiken. Men framåt lunch så gick det inte mer, och det är ju bara dumt att försöka hålla sig igång på ipren. Tror ni inte att det var lite pinsamt att behöva gå hem på min andra dag på praktiken? Som tur var så var chefen väldigt förstående. Jag får se till att bli frisk fort så att jag kan komma tillbaka med förnyade krafter.

Så himla typiskt, gråter nästan när jag tänker på det. Vilken dag tror ni inte att det var igår dessutom? Jo, våran dag. Min och Matrims 3 års dag. Och gissa vad jag gjorde större delen av dagen? Låg i sängen och snörvlade. Den enda dagen på året som betyder väldigt mycket för oss, också går jag och blir sjuk. Helvete.

Jag har verkligen inte tid att vara sjuk. Det är så mycket som måste fixas den här veckan så det finns inte. Grejer till inflyttningsfesten på lördag (hur ska det gå, tänk om jag fortfarande inte blivit bättre tills dess?!), ett nytt id-kort eftersom mitt gamla gick ut nu i februari.  Storstädning av lägenheten på fredag. AAAAAH. Så ni kan ju förstå att jag är om något lite frustrerad och deppig. Skulle bli jättetacksam om ni kunde skicka lite stärkande energier. Jag måste vara bra senast fredag. Tack!

Det är tur att man har en laptop så att man kan sitta med den i sängen. Fast jag insåg just att det inte spelade så stor roll, för nu börjar krafterna sina. Trodde jag skulle orka vara vaken en stund till, men nu funkar det inte längre. Skall lägga mig och lyssna på en ljudbok och sen sova några timmar... Bleh.

Kommentarer
Postat av: yosh

IMORGON SMÄLLER DET! Eller nääää...imorgon GÄLLER det!

Så snyt snoken, ta ett par starka och på med munskyddet så klarar vi oss bra ska du se ;) Längtar till imorgon så se till att vara kry, i annat fall får vi ladda upp med grappa, det botar ALLT! =D

2010-02-26 @ 16:59:19
URL: http://www.nogg.se/yoshilajnen
Postat av: Emma

Yosh: Ingen fara gumman, jag mår mycket bättre nu! :-)

2010-02-26 @ 21:03:23
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0