Julematen

Att vakna upp såhär på juldagen och ta sig en varm kopp med Åre drickchoklad (fick av bror i julklapp) och en smörgås med bakad pastej och smörgåsgurka är inte fy skam. Det känns som att att äta är det enda man gör dessa dagar.

Igår var det alltså den efterlängtade julafton. Den dagen som är till för att man ska äta sig så mätt att man i princip kan rulla fram. I alla fall för oss vuxna. Barnen får ju bara i sig några enstaka tuggor i all iver.


Julbordet var dukat med: Julskinka, fyra olika siller, bakad pastej, sötost, Janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, potatissallad, kalvsylta, olika sorters korvar, tunnbröd, potatissallad m.m

 

Har ni tänkt på hur otroligt sakta man upplevde att tiden gick på julafton när man var liten? Det var årets längsta dag ända tills tomten kom och man fick öppna sina julklappar. Nu när man har blivit vuxen känns det som att tiden istället inte alls räcker till. Man fixar och donar sig igenom hela dagen och sen är klockan plötsligt tio på kvällen.

 

Otroligt trevligt hade jag i alla fall igår. Det enda som saknades var att min älskling inte kunde fira med oss... Annars hade dagen varit perfekt!

 

Ikväll tror jag kanske att det blir utgång på hotellet här i Hammarstrand. Har inte riktigt bestämt mig ännu, men det lutar i alla fall mot det.


Kommentarer
Postat av: stina

vad skådar mitt öga?! en hel skål med sötost?!?! lyllo diiiiig!

2011-01-17 @ 22:23:34
URL: http://kalaskula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0