Hammarn by autumn


Vy från Pålgård.

Nu var det ett tag sedan jag skrev. Det är inte det att jag inte velat skriva, det har helt enkelt bara inte blivit av. Som ni säkert redan förstått vid det här laget är vi nu hemflyttade och väldigt glada. Känns skönt att det äntligen är över och att få vara jämtlandsbo igen. Slippa Sala som drog oss allt djupare ner i träsk där vi inte ville vara.

Jag bor för tillfället hemma hos mina föräldrar i Hammarstrand, och min kära pojkvän bor hos en kompis i Östersund. Jag har inte bott hemma sedan högstadiet (typ sex år sedan), men det känns ändå inte så konstigt som jag skulle tro. Det enda som känns knäppt är att inte ha Matrim tillgänglig 24/7. Vi har ju faktiskt varit sambos ända sedan vi blev tillsammans för två och ett halvt år sedan. Så ni kan ju förstå förvirringen och saknaden... Det är inte det att vi inte klarar av att vara ifrån varandra, det känns bara konstigt liksom... och tomt.

Så just nu är lägenhetsjakten i full gång, och förhoppningsvis får vi tag i något så snart som möjligt. Dock har jag inte så stora förhoppningar eftersom Östersund har en väldigt hög bostadsbrist. Dum som Östersunds regering är så lägger de pengar på att bygga om stortorget för flera flera miljoner kronor istället för att satsa på något som faktiskt är viktigt (typ bostad, vård, skola)... Men men. Vi tänker snart sätta in en annons i tidningarna, så kanske det dyker upp något. Och gör det inte det så vettetusan vad vi skall hitta på. Då är det väl bara att härda ut antar jag... suck.

Som ni ser har jag ändrat lite på layouten, jag hoppas att ni tycker att den ser någorlunda okej ut. Som vanligt är jag inte så nöjd som jag vill vara med den, men den får duga tills vidare!

Kommentarer
Postat av: AnnaSolros

Så lustigt att jag satt å sa exakt samma sak häromdan!!! 50 JÄVLA MILJONER kostar det där jävla fula torget.. Men vem bryr sig??? Så länge allt ser bra ut på ytan så behöver dom aldrig röra i den stora grytan..

2009-10-07 @ 11:45:52
Postat av: Emma

Anna: Så jävla sant som du säger det! Tänk vad mycket bra saker vi kunde ha gjort för de där miljonerna! Stortorget är säkert ännu ett "knep" för att försöka få Vinter-OS till Östersund, och det är bara fånigt!

2009-10-07 @ 12:08:15
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0