Corpse Bride ~ Halloween 2009

Här kommer de utlovade bilderna på min Corpse Bride outfit! Tyvärr så har jag ingen bra bild på hela outfiten från själva festen (där jag var riktigt uppsminkad), men jag hoppas att det går bra ändå! :)


Tyget är vanlig lakansväv, och spetsen på livet tog jag från en gammal gardin som bara låg hemma och skräpade. Färgen är målad med vanlig mörkblå textilfärg och peruken är gjort av garn! Tyvärr så hann jag inte riktigt göra den "fulländad", det som saknas är lite mer krusiduller, synliga revben, och ännu mer hål och fläckar... Men jag blev ganska nöjd ändå!

Också en bild från festen som jag snodde från söta Yoshi...

Jonas som doktor, jag som corpse då givetvis också Matrim som vampyr.

Blev tyvärr tvungen att ta av mig peruken efter ett tag, hade inte förväntat mig att den skulle bli så tung!

Kommentarer
Postat av: yosh

Du var jättejättefin på halloween gumman =)

2009-11-04 @ 11:51:52
URL: http://www.nogg.se/yoshilajnen
Postat av: AnnaSolros

Aha visste inte att ni var på samma kalas :)

2009-11-04 @ 18:19:40
Postat av: Ceriadwen

Störtsköna bilder! Du blev jättefin. <3

2009-11-05 @ 22:12:20
URL: http://ceriadwen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0