Kvantitativa metoder och kvalitativ intervju

Kursen som vi läser just nu (Vetenskapsteori och metod för socialt arbete: Fördjupning) är oerhört dryg, men väldigt bra och förberedande för C-uppsatsen. Vi läste en liknande kurs på termin 1, men nu går man mer in på djupet, så att säga. Just nu ska jag försöka få in lite kunskap om kvantitativa metoder. Eftersom min och Saras C-uppsats med största sannolikhet kommer att vara kvantitativ (vi ska förmodligen göra enkätundersökningar) är det bra om jag kan det här... Men det är inte det roligaste, en massa siffror och statistik hit och dit... Efter att jag har läst några kapitel i Statistisk verktygslåda (låter spännande, eller hur?!) ska jag ta å skriva ner en intervju som jag gjorde med min älskling för några dagar sen. Det är en inlämningsuppgift som vi har för den kvalitativa delen av kursen. Så ser dagens plugg ut!
 
Tur man har plugghjälp! :)
 
Ikväll ska jag (vi) tvätta och handla mat. Mer spännande än så blir det tyvärr inte idag! :)

Kommentarer
Postat av: Fjunis

Du ser pepp ut! Det ser ut som att Vilya frågar "Är du inte nå pepp matte?" :P

Svar: Försöker vara pepp för den här kursen, men det är svårt ;) Haha ja, det ser faktiskt ut som det! :)
isilya.blogg.se

2012-09-19 @ 18:25:55
URL: http://fjunifred.blogg.se
Postat av: Adde

Fin katt :)

Svar: Hon är världens mysigaste också! :)
isilya.blogg.se

2012-09-19 @ 19:33:57
Postat av: Ann

Åååhhhh vad hon ser ut att ha vuxit! Vi måste nog komma och hälsa på snart! Kram

Svar: Det tycker jag verkligen ni ska! :) Kramar
isilya.blogg.se

2012-09-19 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0