Just some orchids

Fick ett otroligt sug att foto såhär på kvälls(eeeh, natt)kvisten. Mina orkidéer fick stå modeller, eftersom jag tycker att de är så otroligt vackra. Blommar som tusan alla fyra. Min absoluta favoritblomma, hands down! De flesta säger att orkidéer inte ska stå med vatten i krukan, men det håller jag verkligen inte med om! Mina står alltid i några centimeter vatten, och de blommar flera gånger per år. Dessutom håller själva "blomningen" i sig väldigt länge. Tror den vita och en av mina rosa är uppe i sin andra eller tredje månad nu, och de ser inte ut som att de tänker ge med sig än på ett tag :) Och då har de blommat 3-4 gånger innan också...
 
Förresten... Kommer att fota som en vetvillig inom ett par veckor... Har nämligen skickat efter något som varit mycket efterlängat i många år ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0