Psykologiska perspektiv och praktikplats

Pust. Nu har jag beställt kurslitteratur för nästan 1400 kronor. Känns mindre kul, men så är det! Känner mig lite sent ute med tanke på att den nya kursen (Psykologiska perspektiv) startade idag. Men jag ville vara helt säker på vilka böcker jag skulle behöva, och det fick jag ju reda på via dagens föreläsning. Känns som att det kommer att bli en riktig intressant kurs föresten, trots att det är mycket att läsa (fyra böcker). Våran lärare har arbetat som psykolog i en herrans massa år, så det känns som att hon verkligen kan sin grej. Nä, som sagt. Tror den här kursen blir kanon! Och nu när våren börjat på riktigt kan man ju sitta ute i gräste och plugga. Myyys!

Har tackat ja till praktikplats nu också. Någonstans i Västernorrland kommer jag att hamna, haha. Jag hoppas bara att det blir i Sundsvall, eftersom jag har en hel del släkt där. Våran klass skall inte ut förrän till hösten, så det känns skönt att vi har gått om tid på oss att leta boende, och att mentalt förbereda sig förstås. Det som dock kommer att bli riktigt jobbigt är att vara ifrån min älskling och katterna, vi ska ju ändå ha praktik i 15 veckor. Vi kommer bara att kunna ses på helger :( Men det blir nog hälsosamt för mig tror jag. Jag behöver komma iväg på något själv, bli lite mer självständig. Dessutom är det ju inte alls så långt ifrån Östersund, bara 20 mil till Sundsvall. Jaja, återkommer med mer information när jag själv vet mer :)

Tänkte lägga mig framför teven en stund nu, sov inte så många timmar som jag borde ha gjort inatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0