Biffar med soltokade tomater och feta med tzatziki


Här kommer ett litet tips på en supergod måltid som jag åt till middag igår, och även lunch idag. Superenkelt, gott och nyttigt!

Biffar med soltorkade tomater och fetaost
500 g färs
Fetaost
Soltorkade tomater
1 ägg
1 vitlöksklyfta
1 gullök
Salt & peppar
Örtkrydda

Hacka allt väldigt litet, och blanda sedan ihop alla ingredienser i en skål. Forma till biffar, typ 100-150 g styck. Stek i olja eller smör. Servera med en god sås (förslagsvis tzatziki) och en god sallad. Min sallad bestod av en mix (sån som man köper på påse) som jag blandade ner körsbärstomater, äpplen och avocado i. Supergott!


Tzatziki

3 dl turkisk eller grekisk yoghurt
1 gurka
1-2 vitlöksklyftor
Salt & peppar
En skvätt olivolja

Skala gurkan och riv den sedan med ett rivjärn. Låt det sedan rinna av i ett durkslag ca 30 min. Blanda i lite olivolja i yoghurten och blanda sedan ner gurkan. Pressa i vitlöken och smaka av med salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0