Fattiga riddare

 

Det här behöver du:

  • 2 franskor av valfri sort
  • 2 ägg
  • ½ dl mjölk
  • Vaniljsocker/florsocker
Börja med att vispa ägg och mjölk. Doppa sedan franskorna i äggsmeten tills de är blöta. Stek sedan mackorna i stekpanna (med lite smör) tills de fått en fin färg. Häll över lite vanilj eller florsocker (valfritt). Klart! Det var min käre bror som lärde mig det här när jag var yngre, men jag är förvånad att så få känner till den. Trodde den var en klassiker nämligen :) Supergott att äta till frukost eller kvällsfika!

Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Det låter faktiskt smarrigt. Ska testa när östersunds-parasiten har släppt ^^

2010-11-30 @ 15:52:18
Postat av: AnnaPanna

Idag testade jag! Lagomt till andra advent! woho :D Det var jätte gott!!

Men jag måste som sagt erkänna att jag aldrig har ätit eller hört talas om det förut...

Jag hade nog lite för mycket mjölk så det blev mest smetigt. Mindre mjölk nästa gång så blir det bra!

PUSS

2010-12-05 @ 13:58:27
Postat av: Emma

Mindre mjölk låter som en bra plan =)

2010-12-05 @ 15:06:47
URL: http://isilya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0