Dag 3: Mina 3 största intressen

Sy/sömnad
Att få designa, klippa till mönster, sy med symaskin/för hand är förmodligen det bästa jag vet. Att bara sy något som gardiner är för mig ett trevligt tidsfördriv. Tyvärr så har det inte blivit så mycket av den varan på senaste tiden, det är så dyrt med tyger och jag är en fattig student.

Film

Film har alltid varit ett av mina största intressen, så länge jag kan minnas. Mysiga filmkvällar är ett återkommande inslag i vardagen. Film är ju som sagt dock bäst på bio, men det händer tyvärr inte så ofta. Disney ligger väldigt nära hjärtat, det piggar alltid upp Några av mina favoritfilmer: Den lilla sjöjungfrun (Disney överhuvudtaget), Lord of the Rings trilogin, allt med Tim Burton, Stardust, Bridge to Terabithia, Amelie från Montmartre, med mera.

Läsa
Precis som film har böcker alltid vara ett stort intresse för mig, redan som barn slukade jag massvis med böcker.  För mig är det oerhört avslappnade att få öppna en bok och bara sjunka ner i en annan värld. Glömma min egen för en stund. Min absoluta favoritbokserie är utan tvekan The Sword of Truth skriven av Terry Goodkind, men Harry Potter av Rowling ligger inte alls långt efter.


Det här inlägget ingår i "Sju dagar om mig".

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0