Letandet fortsätter

Vi var iväg och kikade på en lägenhet igår som låg nere vid sjukhuset. Väldigt bra läge, men det är i princip det enda positiva man kan säga om den lägenheten. Fy tusan så snuskig den var, tror jag aldrig sett något värre! För det första så hade han som hyrde lägenheten rökt inne i ungefär tio år, så ni kan ju bara föreställa er den rökvägg man möttes av när man klev in i hallen. Min första tanke var: "Aldrig att jag tar hit mina älsklingar (katterna)" Den var mycket mindre än vad vi hade väntat oss, ett litet vardagsrum, kök och toalett. I vardagsrummet skulle vi knappt ha fått plats med våran dubbelsäng. Det var revor på tapeterna, allmänt sunkigt och nedgånget. Det fick mig att undra vad hyresgästen egentligen hade haft för sig under tiden som han bott där... Att den var väldigt mörk också gjorde ju knappast saken bättre. Jag vill ha en ljus och luftig lägenhet med många och stora fönster, annars känner jag mig instängd. Inte nog med det så fanns det tydligen ingen tvättstuga eller förråd heller för den delen. Så på den blev det tyvärr ett stort nej. Fast å andra sidan hade jag redan från början när vi fick höras talas om den här lägenheten känt dåliga vibbar, så för mig var det ingen större överraskning. Det var nästan vad jag hade väntat mig. Så som sagt, letandet fortsätter. Härnäst blir det väl till att sätta ut lite annonser och hålla tummarna på att vi får napp. Tiden börjar nämligen rinna ut... :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0